Cairo Silvio aus Mährischen Bergen

14.09.2008 20:54

Tak a teďka něco o mě....

Jmenuji se Cairo Silvio, jsem holandský ovčák krátkosrstý a  narodil jsem se 28.6.2008 v chovatelské stanici paní Aleny Stiborkové nazvané aus Mährischen Bergen www.hollandkennel.com. Moje maminka se jmenuje Axiss Caroline Wapini von Folge a má za sebou skvělou výstavní kariéru i úspěšně složené pracovní zkoušky. Je to krásná, vyrovnaná a hlavně poslušná fenka, která se pyšní titulem Vítěz mladých střední a východní Evropy 2003.  Tatínek je nádherný pes Enrico Qalt Mercator, který má za sebou taktéž skvělé výstavní úspěchy, mimo jiné je i Evropským vítězem 2003.

31.8.2008 si pro mě přijela k paní chovatelce moje nová rodinka. Cestování zpět přes celou republiku se mi moc nelíbilo a zpočátku mi bylo špatně. Páníčkové se mnou naštěstí každou chvíli zastavovali, tak pak už to tak hrozné nebylo. Ale byl jsem z toho všeho dost vyděšený. Doma ne mě čekali dva starší kamarádi, toy pudlík Ferda a italáček Kewin, no moc se mi to zpočátku nezdálo, až po chvíli jsme se v klidu očuchali. Ferda ten radši utekl domů a nechtěl se mnou nic mít. Asi se zlobil, že prý k tomu italskému pošukovi dostane na výchovu i mě. Ferdu nesmím provokovat a okusovat, to on nemá rád a proto  se mi tak z počátku raději stranil. Italáček Kewin byl naprostý opak, zpočátku mě pořád otravoval, okusoval, skákal na mě...no to je hrozný, co si ten mrňous dovolí. Neustále mě provokuje abych ho honil, jenže já nemám tak rychlé tlapky jako on... A teďka jsme také kamarádi, dokonce bych řekl, že si na mě Kewí dává větší pozor, abych ho nesmetl....Mě to občas nedá a také ho provokuju, moc rád mu dávám pusinky a taky žužlám jeho ouška.... Panička mi vysvětlila, že je malinkej a co všechno nesmím, tak se snažim jí poslouchat, ale když mě ten prcek otravuje, tak se to ani někdy nedá vydržet. Stejně si myslím, že mu panička nedává jíst, on je tak hrozně hubený...

Prý rostu jako z vody, panička říká, že jsem prý jako kyselina. A miluju sušená střívka. Panička mi je dává za odměnu, když udělám způsobně sedni nabo lehni, a nebo když k ní přijdu.  Já se s ní také hrozně rád mazlím, úžasně mě šimrá v kožíšku a já pak jen bručím blahem. Bere mě na dlouhé procházky, už umím chodit i způsobně na vodítku i bez něj a vždycky poslušně přijdu, když mě zavolá. Zpočátku jsem ale tu hadovitou věc moc nemusel a zkoušel jí okusovat.

Zatím jsem ještě prý psí mimino, ale prý až vyrostu, tak ze mě bude kus chlapáka. Teda to aspoň tvrdí panička, když mě dneska držela v náručí. Zatím prý jen vyvádím neplechu a zkouším, kolik toho páníčkové unesou. Říkají, že jsem měl být zahradníkem nebo obuvníkem. Neustále paničce přesazuju nějaké kytičky...určitě to ocení...a ty pantofle, co nosí páníčkové, no to je úžasné...nechápu, proč se na mě zlobí, já chci mít taky nějaké ...a proto jim je pokaždé nenápadně odnesu někam schovat a při té příležitosti okusím i pevnost materiálu, ale když mě při tom chytí, to je pak mazec....

Páníčky mám moc rád, a často se jim pokouším dávat klapavé pusinky...většinou se jim povede uhnout, ale já taky občas vyhrávám... Páníčkové mě moc chválí, protože už teď  společně s psíma klukama hlídáme domek a zahradu, kluci mě naučili štěkat na vetřelce, a já zas přišel na to, že postavením na jedinou přístupovou cestu k domu - schody, vzbudím svým vzevřením a štěkotem respekt u vetřelců.....

Je květen 2009 a já jsem trochu od září, kdy si mě páníčkové přivezli, vyrostl. Jsem opravdu velký kluk a vážím už 30 kg, prý jsem kus chlapa, přesně jak panička předpovídala. S paničkou chodím pravidelně na cvičák a prý se připravujeme na zkoušky, ale mě je to jedno, stejně nevím co to je...ale když se objeví figurant, tak se neznám. Také občas jezdíme na výstavy, já si vždycky pozorně hlídám  malé kamarády, aby je nikdo neukradl, a proto mi panička raději nasazuje košík, nejsem zlý a agresivní to ne, jen mám rád své kamarády a nechci aby jim někdo ublížil. Na každé výstavě se rád rozhlížím a koukám co se kde děje. V kruhu se nechám pěkně prohlédnout a vůbec mi nevadí, když mi pan rozhodčí sám prohlíží zuby, panička říkala, že máme v posudku několikrát napsáno, že mám dobrou povahu.  Já mám rád lidi, jsem přátelský a milý pes a prý klidný, ale pokud by si někdo začal vyskakovat na Kewínka a Ferďáska a nebo na některého páníčka a chtěl jim ublížit, tak se naštvu a moc.....

—————

Zpět